poniedziałek, 6 czerwca 2016

Wodór naprzód!

Choć ze względu na wyprawę do Berlina niewiele spałem, w nocy z niedzieli na poniedziałek wybrałem się z Piotrkiem do Bukowca. Szkoda było tak ładnej nocy do wylegiwania się w łóżku. Sprzętu dużo nie brałem bo postanowiłem fotografować obiektywem Jupiter 21M 4/210 szukaczem w roli guidera. Jako pierwszy cel wybrałem okolice gwiazdy Granat w Cefeuszu, a w szczególności kompleks mgławic IC1396 mając nadzieję na sfotografowanie ciemnej mgławicy Trąba Słonia. Okazało się, że podszedłem do sprawy zbyt optymistycznie. Zdjęcie owszem się udało, widać obłoki wodoru i pomarańczową gwiazdę Granat ale Trąby nie bardzo. Po analizie doszedłem do wniosku, że konieczna jest większa ogniskowa oraz większa ilość materiału (2h naświetlania to jednak za mało na mój setup). Wrócę do tego obiektu w przyszłości znacznie lepiej wyposażony, tym bardziej, że Cefeusz jest gwiazdozbiorem okołobiegunowym widocznym cały rok.


Kolejnym zdjęciem, które wykonałem było zdjęcie okolic pogranicza Strzelca, Tarczy i Węża. Wyszły doskonale mgławice Orła i Omega.



Jak będzie pogoda to wykorzystamy w przyszłości  refraktor ED80.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz