wtorek, 6 maja 2014

Zwardoń - zdobycze.

Jadąc na zlot do Zwardonia miałem zaplanowane sfotografowanie trzech obiektów. Tripletu Lwa, Tripletu Smoka oraz galaktyki Igła. Chociaż była tylko jedna pogodna noc z warunkami niezbyt idealnymi udało mi się zrealizować plan w prawie 2/3. Na pierwszy ogień poszedł Triplet Lwa czyli grupa trzech galaktyk M65, M66 oraz NGC 3628 odległych od Ziemi o 35 mln lat świetlnych.








Tradycyjnie dałem ciała. Z czystego lenistwa nie zrobiłem klatek kalibracyjnych i ze zdjęć jestem średnio zadowolony. Muszę koniecznie popracować nad samodyscypliną :(

Drugim obiektem była galaktyka Igła NGC 4565 w Warkoczu Bereniki. Jest to galaktyka odległa o ok. 30 mln lat świetlnych. Galaktyka jest ustawiona"kantem" do nas stąd wydaje się bardzo cienka.





Na jakość tych zdjęć miał już niestety coraz silniejszy wiatr, który trząsł montażem. Ze względu na wiatr zrezygnowałem z Tripletu Smoka i umieściłem na montażu Canona z obiektywem Flaktagon 20/2.8. Efekty teżciekawe i najważniejsze, że obiektyw ostrzy na nieskończoność :)

Droga Mleczna w Zwardoniu. W centrum zdjęcia Wega na dole po lewo Deneb.

Droga Mleczna w Łabędziu. W centrum zdjęcia Deneb.
Przed obserwacjami uwieczniłem też 2.5 dniowy sierp Księzyca.

Księżyc. 2014-05-01 20:21 CEST.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz