piątek, 30 maja 2014

Podsumowanie maja.

Coś ostatnimi czasy brakuje mi czasu na systematyczne wpisy choć dzieje się sporo. Chcę zatem tym wpisem podsumować moją działalność w maju.

Po pierwsze: Atrakcją maja miał być nowy rój meteorów Żyrafidów. Szacowano nawet 100-200 zjawisk na godzinę, optymiści spodziewali się nawet burzy meteorów rzędu 1000 zjawisk na  godzinę. Na zaproszenie Janusza Wilanda pojechaliśmy z Piotrkiem i jego kolegą do Wójcina. Niestety krótko po naszym przyjeździe pogoda się skiepściła i po niebie wędrowały ławice rzadkich ale upierdliwych chmur. Meteorów jak na lekarstwo. Sam dostrzegłem może ze dwa. Zatem "wiele hałasu o nic".

Wójcin. 2014-05-24. Wschód Księżyca.
Żyrafid?




Po drugie: Udało mi się zaobserwować kometę C/2012 K1 (Panstarrs).






W między czasie podczas testowania PHD2 sfotografowałem M81/M82.


Droga Mleczna z Bukowca i zdjęcia z sesji testowo-technicznych.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz