niedziela, 23 października 2011

Test SCT 6"

Dzięki uprzejmości kolegi Piotra G. miałem możliwość potestowania w ubiegły weekend teleskopu SCT 6" firmy Celestron. W odróżnieniu od teleskopu systemu Newtona, który posiadam, SCT jest katadioptrykiem Schmidta-Cassegraina. Egzemplarz, którym się bawiłem posiadał aperturę 6 cali (tyle ile mój Newton) i ogniskową f=1500mm (mój Newton f=750mm).


Test przeprowadziłem na Księżycu oraz Jowiszu. Jeżeli chodzi o Księżyc to nie zaobserwowałem znaczącej różnicy między obrazami z SCT a Newtona. Są one nieco ciemniejsze, co jest oczywiste, i nieco bardziej kontrastowe. W przypadku Jowisza SCT ma lekką przewagę. Obrazy są wyraźniejsze i bardziej kontrastowe. Niemniej biorąc pod uwagę cenę SCT uważam, że jest sens inwestowania w ten sprzęt od apertury rzędu 8-11".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz