niedziela, 22 października 2017

Interstone


Tradycyjnie dwa razy w roku organizowane są targi Interstone. Staram się zwykle w jednych z nich uczestniczyć. Zawsze można coś nowego zobaczyć i coś do kolekcji dokupić. Wczoraj udałem się na targi i nieco się zawiodłem. Ponad 90% ekspozycji było poświęcone biżuterii, którą nie specjalnie jestem zainteresowany. Stoisk z minerałami było niewiele, jednak z dość bogatą ofertą. Stoisk z meteorytami było słownie jedno(!). Nie wiem czy z tego powodu czy już jest taki trend ale ceny meteorytów bardzo poszły do góry. Cóż prawo popytu i podaży.

Nie znalazłem żadnego interesującego mnie okazu zatem kupiłem tylko dla żonki przywieszkę z kawałkiem meteorytu Campo de Cielo. Dla siebie kupiłem minerał, który jest dla mnie nowością. Chodzi o Tytan Aura. Wygląda bardzo efektownie jednak nie mogę znaleźć informacji czy jest to minerał naturalny czy półsyntetyczny. Znalazłem tylko informację, że minerał to kryształ górski zanieczyszczony tytanem lub/i niobem. Metale te nadają kwarcowi charakterystyczny tęczowo metaliczny wygląd. Ale czy proces zanieczyszczania jest naturalny czy sztuczny tego nie mogłem się doszukać. Osobiście skłaniam się do tej drugiej możliwości zatem tytan aura można zaliczyć do minerałów  półsyntetycznych. Jakby ktoś z czytelników wiedział jak jest w istocie to proszę o informację.



Na koniec kilka fotografii z samych targów.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz