wtorek, 14 sierpnia 2012

Sesja 20120813 - Kalibracja guidingu.

Sesję postanowiłem poświęcić na ostateczny test i kalibrację guidingu. Po rozstawieniu setupu (zajęło to bagatela ponad 1.5h) przyszedł czas na testy z naświetlaniem rzędu 180-300s (więcej w mieście się nie da). Guiding odpalił i wydaje się, że wszystko jest w porządku.

Zrzut ekranu pracy PHD. Cieszy mnie stosunkowo płaska linia wykresu korekt.
Jako obiekty testowe wybrałem gromadę kulistą M15 w Pegazie i podwójną gromadę Perseusza (znana również jako h+χ Persei). Obiekt teworzą dwie gromady otwarte NGC 869 oraz NGC 884.

M15 
h+χ Persei

 Jak widać guiding "ciągnie" poprawnie :) Niestety nie trafiłem w ostrość i gwiazdki są troszkę dziwne. Po wschodzie Księzyca nie mogłem się oprzeć i wykonałem na szybko mozaikę.


Mare Humorum, Schickard,


Na koniec przetestowałem nową kamerkę na Jowiszu. Zaczyna się powoli sezon na tą planetę.


Ciekawostką jest to, że około 2:30 CEST zrobiło się bardzo zimno. Kurcze, poczułem się jakby to był listopad. Zerknąłem na termometr, Ups, tylko 9 stopni. Dobre jak na początek sierpnia. Ciekawe co będzie jesienią.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz