sobota, 22 września 2018

Księżycowy tydzień


Ostatni tydzień zachęcał pogodą i nocną temperaturą do obserwacji Księżyca. Ponieważ bardzo rzadko to robię postanowiłem wykorzystać okazję na obserwacje fotograficzne i wizualne.  Ponieważ do obserwacji naszego naturalnego satelity mogę wykorzystać przydomową działkę nie musiałem targać sprzętu gdzieś w pole. Co więcej mogłem sobie pozwolić na zostawienie stanowiska na cztery noce na działce. Super.



Noce choć pogodne nie były do końca bezchmurne. Nisko nad horyzontem gromadziła się lekka mgła, a i sam Księżyc wędrował dość nisko na nieboskłonie. Jednak nie ma co narzekać. Było fajnie. Do obserwacji fotograficznych wykorzystałem kamerkę od guidingu (QHY5) oraz przerobioną kamerkę webową Microsoftu HD. Seeing nie powalał ale dawało się zrobić kilka filmów i je zestakować. Były problemy z ustawieniem ostrości - falująca atmosfera, mgiełka oraz jak przypuszczam rozjechana już kolimacja mojego Newtona. Również obserwacje wizualne dały mi wiele radości. Efekty fotograficzne przedstawiam poniżej.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz