środa, 31 lipca 2013

Co tam panie na niebie?

Z racji tego, że jestem na urlopie i ogarnęło mnie lekkie lenistwo zaniedbałem nieco systematyczność wpisów do bloga. Jednak trzeba to uzupełnić i ten post temu właśnie ma służyć. Zatem po kolei. 22 lipca miała miejsce pełnia Księżyca, która była super pełnią (Księżyc był w odległości 359 974 km). Zrobiłem kilka zdjęć.


Prowadząc obserwacje staram się zawsze gdy jest Księżyc zrobić kilka zdjęć jego powierzchni. Zajmuje to mało czasu a można trafić na bardzo dobre warunki. Tym razem niestety seeing nie był najlepszy:










Zdjęcia wykonałem 29-07-2013 w godzinach 2:20-2:45 CEST. Sprzęt to Newton 150/750, HEQ5, Barlow GSOx3, QHY5V z przydomowej działki. Tej samej nocy zrobiłem też dwa zdjęcia DS'ów.

Gromada kulista M5.

Mgławica planetarna M57.
 Cieszę się, że z guidingiem daję sobie coraz lepiej radę.


Jakie plany na sierpień? Cóż, przede wszystkim obserwacja Perseidów w nocy z 11/12 i 12/13 sierpnia, zaobserwowanie nowo odkrytej supernowej w M74, przetestowanie filtru Orion Ultrablock.

Radiant Perseidów.

Supernowa SN 2013ej w M74. Typ II.

Kadrowanie supernowej w QHY5 z N150/750.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz