poniedziałek, 30 kwietnia 2012

Tylko Księżyc.

Dzisiaj postanowiłem pooglądać sobie dokładnie Księżyc. Szczególnie wizualnie. Bardzo dawno tego nie robiłem. Muszę przyznać, że jest to fajna zabawa. Przy okazji przetestowałem działanie Virtual Moon Atlas do sterowania HEQ5 poprzez ASCOM. Działa wyśmienicie. Trzeba tylko pamiętać o dokładnym skalibrowaniu jakiegoś krateru w okularze z tym samym kraterem na mapie. Przydatny będzie okular z podświetlanym krzyżem (podobnie jak do alignu montażu). Czeka mnie kolejny wydatek :( Kurcze to hobby to istna skarbonka. Obserwacje wizualne dają dużo satysfakcji, szkoda tylko,że jestem kompletnym ignorantem w tworzeniu rysunków (szkiców) obserwacyjnych to jest dopiero fajne. Zdjęcia robiłem kamerą MS Lifecam Cinema przy f/15.


A tak zdolni ludzie wykonują szkice:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz