niedziela, 25 lutego 2018

Księżyc.

Mozaika dwóch zdjęć Księżyca. Każde ze zdjęć to stack 150 klatek uzyskanych kamerą QHY5 z Newtonem 150/750.
Dobra pogoda podczas zakrycia Aldebarana skłoniła mnie do przetestowania nowo kupionej kamerki QHY5. Jakiś czas temu już takową posiadałem, jednak wyzionęła ducha i go guidingu musiałem używać dużej i nieporęcznej kamerki Atik 16IC, która zupełnie nie nadaje się do robienia zdjęć Księżyca czy planet. Kamerka QHY5 nie tylko jest mała i poręczna ale doskonale nadaje się do fotografii planetarnej.



Z racji tego, że seeinging tej nocy był wyśmnienity aż prosiło się o to, aby przetestować nowy nabytek. Powiem, krótko - jestem z testów bardzo zadowolony. Na opozycję Marsa w lipcu będzie jak znalazł.










Wszystkie zdjęcia wykonano kamerką QHY5 stakując od 150 do 200 klatek. Do kamerki dokręciłem filtr neodymowy w celu poprawienia kontrastu i detalu oraz Barlowa x2. Jako obiektyw pracował Newton 150/750. Jest dobrze!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz