wtorek, 6 grudnia 2016

Orion - gwiazdozbiór z dzieciństwa.


Orion góruje na południu. Poniżej niewielki gwiazdozbiór Zająca (Królika). Widoczny jest też Syriusz oraz gwiazdozbiory Bliźniąt i Byka (na brzegu u góry widoczne Plejady).

Gwiazdozbiór Oriona jest niewątpliwie ozdobą zimowego nieba. Gwiazdozbiór zajmuje obszar około 600 stopni kwadratowych nieba i jest jednym z największych. W jego skład wchodzi 8 gwiazd o jasności poniżej 3 magnitudo. Znajduje się tam również wiele pięknych i ciekawych obiektów mgławicowych. Mam sentyment do tego gwiazdozbioru gdyż poznałem go dzięki Tacie we wczesnym dzieciństwie jako drugi po Wolarzu. Ponieważ pogoda dopisała tradycyjnie już z Piotrem udaliśmy się do OA Bukowiec na małą sesję. Plany miałem nieco inne ale jakoś późno się zebraliśmy i rozstawienie setupu chwilę też zajęło a wznoszący się nad wschodnim horyzontem Orion kusił swoimi skarbami. Postanowiłem zatem przy użyciu ED80 zrobić zdjęcia mgławicy Koński Łeb i Wielkiej Mgławicy Oriona. Jak zdarza się rzadko setup i guiding bardzo ładnie odpalił i miałem pełne 4 godziny do naświetlania. Przy okazji okazało się, że coś złego dzieje się z setupem Piotra i w zasadzie dla niego ta sesja była stracona. Ciekawe co się tam popsuło?



Efekty sesji poniżej:

Mgławica Płomień i Koński Łeb.

Wielka Mgławica M42
Piotr walczy z setupem :/
Pod ciemnym niebem można uzyskać takie rezultaty. Może kiedyś coś takiego uda mi się zrobić.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz