środa, 18 marca 2015

Zorza w Polsce a ja zdechłem.

Dzień Świętego Patryka 2015 z pewnością zapisze się na długo pamięci astro amatorów. Dzięki niezwykle silnej burzy magnetycznej (rzędu kp>8, G4) mogliśmy wczoraj obserwować na terenie w zasadzie całej Polski  zorzę polarną. Na naszych szerokościach geograficznych jest to bardzo rzadkie zjawisko gdyż tak silne burze magnetyczne nie są częstymi zjawiskami.

Zasięg zorzy w zależności od Kp.
Wczorajsza sytuacja.


Maksimum zjawiska ja relacjonują obserwatorzy miało miejsce około północy. W wielu miejscach Polski (w tym na południu) zaobserwowano zorzę.



A ja co? No cóż po 14 godzinach pracy, plus rozstrój żołądka, plus temperatura bardzo skutecznie ostudziły mój zapał do udania się na jakąś miejscówkę. Po prostu czułem, że nie dam rady. Zostałem w domu. Troszkę żałuję ale zdrowie ważniejsze. Poniżej kilka fotografii z Polski i ze świata.





A to z Polski.


BUKOWIEC!
BUKOWIEC!
Może, jeszcze kiedyś....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz