niedziela, 5 października 2014

Księżycowo.

Duża faza Księżyca, pomimo pogody, nie pozwala na astrofotografię DS (no chyba, że bawimy się w fotografię wąskopasmową i dedykowaną kamerą). Wybrałem się zatem do OA na fotografowanie Księżyca. W zasadzie wszystko powinno być jak należy ale: okazało się, że jest już nieco zbyt duża faza na ciekawe obiekty na powierzchni naszego satelity, seeing był raczej kiepskawy, no i najgorsze - uszkodził mi się port USB w kamerce guidującej QHY5.  Zachowywała się ona od miesiąca nieco dziwnie. Prawdopodobnie nastąpiło naderwanie lutów między płytką a gniazdem portu USB. Wysłałem już ją do Tomka, który jest magikiem elektronicznym. Może coś poradzi. Jak nie to mam problem - kolejny dość duży wydatek :/ Eh!


Północno-zachodnia część Morza Deszczów. Widoczna Zatoka Tęczy oraz znajdujący się na jej brzegu krater Bianchini.



Południowa część Morza Deszczów. Widoczny krater Kopernik. Nad nim księżycowe Karpaty. Po prawo krater Eratostenes. Na wschodzie Zatoka Upałów, na zachodzie Morze Wysp.

Wschodnia część Morza Wilgoci z dużym kraterem Gassendi na północy. Po prawej części zdjęcia Morze Chmur z kraterem Lubiniezky.

Okolice południowego bieguna. Widoczny krater Clavius, nad nim Wilhelm, Po prawo tonący w świetle Tycho. Na krawędzi terminatora widoczny wał dużego krateru Schiller.
Tylko tyle udało mi się uzyskać przed awarią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz