poniedziałek, 29 września 2014

Testy 450D MOD

Wreszcie po 4 miesiącach udało mi się zmodyfikować Canona 450D pod astrofotografię. Modyfikacja polega na usunięciu fabrycznego filtru IR na filtr Baadera, który przepuszcza znacznie więcej światła czerwonego, które w przypadku mgławic jest kluczowe. Po pokazie zostaliśmy dłużej. Ja w celu przetestowania modyfikacji, Robert w celu opanowania nowego setupu, Piotr zajął się obserwacjami wizualnymi. Do testu wykorzystałem montaż HEQ5 bez guidingu. Do aparatu przypiąłem obiektyw Jupiter M 200mm i wykonałem serię 20 zdjęć mgławicy Kalifornia (NGC1499) w Perseuszu. No cóż, różnica jest kolosalna po modyfikacji. Wreszcie będę mógł fotografować mgławice. Może nie będzie to jakość LRGB+Halpha ale dla mnie wystarczy.




Następnie użyłem nowo zakupionego obiektywu Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS HSM i sfotografowałem obszar nieba w okolicach Cefeusz, Perseusza i Andromedy.


Widoczna M31, M33, Chichotki, Serce i Dusza i wiele innej drobnicy.

W między czasie drugim aparatem wykorzystując SCT MEADE LX 200 – 250 mm f/10 w obserwatorium wykonałem serię zdjęć planety Neptun. Zdjęcie nie powala ale to moje pierwsze zdjęcie tej planety.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz