sobota, 30 sierpnia 2014

Staruszek 350D daję radę.

Kiedy ja byłem "zapudłowany" Piotr wykorzystywał swój pobyt na Mazurach pod stosunkowo ciemnym niebem do dłubania przy astrofotografii. Choć jako detektor wykorzystuje zmodyfikowanego staruszka Canon 350D do okazuję się, że staruszek daję radę. Czułość matrycy w zakresie czerwonym po zmianie filtra na filtr Baadera jest nieporównywalna. sporym mankamentem jest brak flattenera i z racji tego gwiazdy wychodzą jakieś dziwne. Niemniej zdjęcia są obiecujące i dające nadzieję na przyszłość. Sam kupiłem już filtr Baadera i czekam do połowy września aby zmodyfikować swojego 450D. Oj, będzie się jesienią i zimą działo, choć zależy to od pogody.

Zdjęcia jakie udostępnił mi Piotr. Pozwoliłem je sobie troszkę "poprawić".

Kometa C/2014 E1 (Jacques) i IC 1805 (Serce) (fot. Piotr Grendas)



M31 (fot. Piotr Grendas)

M52 i NGC 7635 (Bąbel) (fot.Piotr Grendas)

Western Veil (NGC 6960) (fot. Piotr Grendas)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz