sobota, 28 czerwca 2014

Testy HEQ5 po konserwacji.

W nocy z piątku na sobotę pojechaliśmy z Piotrkiem przetestować nasze stuningowane montaże w warunkach polowych. Warunki nie były najgorsze, momentami nawet dobre jednak naszym celem nie było fotografowanie ale testowanie setupów. Po dokładnym ustawieniu setupu uruchomiłem guiding i ... długo zbierałem szczękę. Wykres okazał się idealny. Oznacza to, że Grzegorz odwalił kawal dobrej roboty.


Wykres z PHD.
Niestety później poszedłem na łatwiznę bo powieszenie aparatu, fokusera i okablowania na tyle popsuło wyważenie montażu, że wykres nie był taki idealny. Na przyszłość muszę wyważać dokładniej tym bardziej, że korektor MPCC, który też testowałem jest dość ciężki, a to wystarczy na zakłócenie prowadzenia. Skoro mowa o MPCC to przeszedł on testy również celująco. Na koniec dwa moje zdjęcia.



Wielka Galaktyka M31 w Andromedzie przy już stosunkowo jasnym niebie. Czyżby oznaki jesieni?


Gromada kulista M5.
No i na koniec mgławica M17 (Omega). Materiał zebrany przez Piotra, obróbka moja. Niestety materiał w jpg :/






Pozostaje tylko zakup Canona 450D i jego modyfikacja. Myślę, że do połowy lipca się z tym uporam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz