niedziela, 2 marca 2014

Marcowy pokaz w Bukowcu.

Wczoraj miałem przyjemność uczestniczyć w kolejnym pokazie w OA Bukowiec tradycyjnie organizowanym przez grupę AstroMAX, której jestem członkiem. Tradycyjnie chcąc być wcześniej umówiliśmy się z Piotrem na 16:30 ale też tradycyjnie zrobiła się obsuwa :/ . Dotarliśmy do Bukowaca na 5 minut przed pokazem. Podjeżdżamy i moje oczy robią się coraz bardziej okrągłe - takich tłumów to jeszcze chyba nie było. Okazało się później, że w pokazie wzięło udział ponad 50 osób(!). Mimo lekkiego chaosu pokaz udało się przeprowadzić. Niemniej trzeba przemyśleć na przyszłość jak ogarnąć taką masę ludzi. Pewne pomysły już mamy. Z pokazu wróciłem po północy wykończony fizycznie i psychicznie jak nigdy ale bardzo się cieszę, że OA Bukowiec staje się coraz bardziej znane i rozpoznawalne.


Sprzętu była olbrzymia ilość.



Już po pokazie - od lewej J. Wiland, ja, T. Wężyk, P. Grendas.

Jedno zdjęcie, które zrobiłem. Na więcej nie było czasu.

Jowisz, Syriusz, Orion i Byk.

 Już później na spokojnie po testowałem SCT 6" na Jowiszu. Zdjęcia liche ale wilgoć sprawiła, że menisk teleskopu ciągle pokrywał się rosą a nie mieliśmy grzałek.


Ogniskowa 1500mm

Ogniskowa 3750mm (TeleVue 2.5x)

Na koniec pojawił się w obserwatorium nieoczekiwany gość:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz