niedziela, 30 marca 2014

Gutków, testy i planetoidy.

Mimo bardzo intensywnego piątku i całej soboty (byłem też zaszczepić Uszy u weterynarza, ale ilość osób w kolejce skutecznie mnie przegoniła i Uszom się upiekło) na zaproszenie Krzyśka Okroja pojechaliśmy na jego ulubioną miejscówkę w Gutkowie ( pozycja  51°34'26.0"N 19°45'59.0"E ). Miejscówka okazała się zacna choć dużo dalsza niż Bukowiec. Ponieważ nie chciało mi się targać sprzętu pojechałem lekko zbrojny - montaż, dwa obiektywy i aparat. Celem było przetestowanie obiektywów Sonnar  oraz Flektogon  które wypożyczył mi do testów Andrzej.



Flektogon 2.8/20

Sonnar 2.8/200

Testy zakończyły się połowicznym sukcesem. Udało mi się przetestować Flektogona (ostrzy na nieskończoność) jednak jest bardzo jasny i zapomniałem przymknąć przesłony z tego względu gwiazdki nie są rewelacyjne.

Droga Mleczna w Woźnicy. (Flektagon)

Zachodzący Orion.
Przy użyciu Sonnara udało mi się sfotografować dwie planetoidy Ceres i Westę. Niemniej nad Sonnarem muszę jeszcze popracować. Coś nie jestem przekonany co do ostrzenia na nieskończoność. Ale przetestuję i zobaczę.

Ceres po prawo, Westa po lewo.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz