niedziela, 9 lutego 2014

Tygodniowe różności.

W mijającym tygodniu wykorzystując okazjonalne rozpogodzenia przeprowadzałem sporadyczne obserwacje. W pierwszym rzędzie przez cały tydzień mieliśmy okazję obserwacji wędrówki grupy plam na Słońcu. Były one na tyle duże, że bez specjalnego trudu można było je zauważyć gołym okiem - oczywiście przy zastosowaniu filtru. Poniżej seria zdjęć wykonanych przeze mnie obiektywem MTO-500.







A tak to wyglądało w profesjonalnym sprzęcie:










3 lutego wybraliśmy się z Łukaszem na "górkę" obserwować Merkurego.







Przeprowadziłem też kilka obserwacji Księżyca ale zdjęcia są jeszcze nie gotowe.




Udało mi się też zaobserwować ciekawy układ satelitów Jowisza.


Rozpocząłem też naukę spektrografii przy użyciu filtru Star Analyzer.

Widmo Betelgezy.


Bogaty w wydarzenia tydzień zakończył pokaz nieba w Bukowcu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz