niedziela, 12 stycznia 2014

Próby z kamerami.

We wtorek oraz wczoraj zdarzyły się przerwy w zachmurzeniu, które umożliwiły przetestowanie kamerki DBK oraz QHY5. Okazuje się, że w przypadku planet, w tym przypadku Jowisza, kamerka DBK jest lepsza niż QHY5. Nawet pomijając fakt, że jest kolorowa. Jest po prostu szybsza i bardziej szczegółowa. Co zauważyłem przy stakowaniu i wyostrzanie waveletami to to, że ustawienie drizzling na 0.5 znacząco poprawia obraz. Efekty są widoczne na zdjęciach wykonanych dwa dni po opozycji w godzinach 20:50-21:00 CET:


A tu surowy film:





W przypadku Księżyca wyniki nie są jednoznaczne. Wstępnie uznałem, że QHY5 ma przewagę (lepsza rozdzielczość matrycy)choć później przy obróbce i zastosowaniu drizzling 0.5 dla DBK wyniki były bardzo porównywalne. Zauważyłem też, że przy dużych powiększeniach (barlow x3) DBK ma lekką przewagę. Muszę jeszcze przetestować obie kamerki z teleskopem SCT.

3 komentarze:

  1. QHY5 mono powinna być znacznie lepsza na Księżycu od kolorowej DBK (DMK to model mono) - na niedużej rozdzielczości (powiedzmy f/10 zamiast f/20). Na planetach powinni być mocno porównywalne - dla identycznej rozdzielczości (+filtry RGB dla QHY).

    OdpowiedzUsuń
  2. Ups. Pomyliłem oznaczenia kamerki. Oczywiście chodzi o DBK a nie BMK (w poście już poprawiłem). Przy f/15 DBK wydaje się jednak lepsza. Może to kwestia seeingu albo tego, że używam Newtona. Potestuje jeszcze na SCT 6" i SCT 11" i zobaczę co z tego wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Musiałbyś zrobić po kilka AVI w stałych warunkach żeby to dało się jakoś porównać. Łatwo nie jest :)

    OdpowiedzUsuń