niedziela, 5 stycznia 2014

Księżycowo.

Dzisiaj pogoda sprawiła miłą niespodziankę. Około 15:30 rozchmurzyło się i pojawił się Księżyc. Jako, że miałem zamiar przetestować kamerkę planetarną DBK21U04.AS pożyczoną z OA w te pędy zjadłem obiad i rozstawiłem się na działce. Pobiłem chyba rekord świata bo cały setup złożyłem w 15 minut. Oczywiście wszystko na oko i bez alignu montażu - choć do Księżyca akurat jest zbędny. Niezwłocznie rozpocząłem testy. Kamerka DBK jak na obecne standardy to zabytek ale czemu się nie pobawić. Kamerka wyposażona jest w sensor 1/4" firmy Sony ICX098BQ o rozdzielczości 640x480px, może zapisywać kolorowe ramki z szybkością 60fps.


Nakręciłem około 10 filmów, z których złożyłem mozaikę. Cóż, z kamerką pracuje się bardzo wygodnie. Software też nie jest najgorsze. Trudno niestety coś powiedzieć o porównaniu DBK z innymi kamerkami, które używałem bo warunki były bardzo niekorzystne. Po kilkunastu minutach zaczeło wchodzić zamglenie i były problemy z ostrością klatek. Trzeba poczekać na lepsze warunki. Szkoda, że się zachmurzyło gdyż dzisiaj wypada opozycja Jowisza a bardzo bym chciał przetestować kamerkę na Jowiszu. Może nawet pożyczę SCT od Piotrka.






Powered by Zoomify


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz