niedziela, 13 października 2013

Owocny tydzeń.

Mijający tydzień obfitował w różnego rodzaju wydarzenia, w których miałem okazję uczestniczyć. Na początku (środa) udałam się na wykład profesora Stanisława Mitury wybitnego specjalisty od inżynierii materiałowej. Tematem wykładu był węgiel i jego wykorzystanie w materiałach, warstwy diamentowe i garść informacji o fullerenach i nowo odkrytej odmianie węgla - karbin. Wykład bardzo mi się podobał. Więcej..

Wykład Pana Profesora.
Kawałek skały z maleńkim nie oszlifowanym diamentem. Diament to czarna grudka na powierzchni skały.
Następnego dnia pojechałem do Warszawy na konferencję "Wirtualne laboratoria fizyczne nowoczesną metodą nauczania". Na konferencji największe wrażenie zrobiła na mnie prezentacja oprogramowania do wirtualizacji i symulacji zjawisk fizycznych oraz oprogramowanie do video analizy.  Będę musiał wykorzystać tą wiedzę w praktyce.

W piątek w Łodzi odbywał się Festiwal Światła, plenerowa impreza artystyczna, której głównym elementem było światło. Przestawiano wspaniałe iluminacje budynków na pl. Wolności oraz na Piotrkowskiech. W parku Staromiejskim swoje prace przedstawiali artyści oraz odbył się pokaz laserów. Doznania estetyczne doskonałe.



   
W sobotę udałem się na targi Interstone. Nie ukrywam, że z zamiarem wzbogacenia mojej mizernej kolekcji meteorytów. Niestety przeliczyłem się troszkę. Stoisk z  meteorytami były 2 (z tego jedno z panią z zagranicy, z którą nie mogłem porozumieć się w żadnym z cywilizowanych języków). Zostało jedno stoisko. Ale jak wybadałem sprawę cen to lekko wymiękłem. Na takie extravaganza nie bardzo mnie obecnie stać :( Musiałem obejść się smakiem i obejrzeć tylko wystawę.


Doskonale widoczne figury Widmanstättena






Ufff. I to tyle. Aha, bym zapomniał. Od czwartku do niedzieli miałem opiekę nad Łosiami czyli dwoma bratankami. W sobotę zwiedziliśmy Eksperymentatorium w Manufakturze.

Łosie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz