wtorek, 29 października 2013

Lans w Piwotece.

Dziś z Łukaszem mieliśmy przyjemność wygłosić prelekcję na temat naszej wyprawy do Czernobyla i Prypeci. Ja omówiłem zagadnienia z punktu widzenia nauki i faktów, Łukasz natomiast przedstawił fotorelację z naszej eskapady. Zaskoczyło  mnie to, że pojawiło się stosunkowo dużo osób zainteresowanych tą tematyką oraz sama atmosfera podczas prezentacji, która była nad wyraz dobra. Odpowiedzieliśmy na wiele pytać i rozwialiśmy (taką mam nadzieję) wiele wątpliwości otaczających katastrofę Czarnobylu. Warto nadmienić, że prelekcje z ciekawych wypraw są przedstawiana w Piwotece cyklicznie. Warto tam od czasu do czasu zaglądać. Zawsze można się czegoś ciekawego dowiedzieć i poznać wspaniałych ludzi. Zatem podsumowując jestem bardzo zadowolony z mojego udziału w tej prelekcji, która wymagała ode mnie okurzenia wiedzy z fizyki reaktorowej ale dała też dużo satysfakcji. Tym bardziej, że jest to działanie dla lokalnego środowiska a takich imprez w Łodzi nie jest zbyt dużo.






Prezentacja:




Do zestawienie mitów dotyczących Czarnobyla wykorzystałem informacje zebrane przez Maćka Łuczkiewicza (http://members.upcpoczta.pl/.../czarnobyl/mity.html).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz