sobota, 6 lipca 2013

Lipcowy pokaz nieba.

Tradycyjnie odbył się dzisiaj pokaz nieba w OA Bukowiec. Wreszcie dopisała pogoda i pokaz był bardzo udany. Brak Księżyca pozwalał na prezentację co jaśniejszych obiektów DS, zwłaszcza gromad kulistych, które były przewodnim tematem prezentacji. Głównym bohaterem pokazy był 13 znak zodiaku (sic!) Wężownik znany z tego, że w granicach tego gwiazdozbioru znajduję się wiele gromad kulistych. Oprócz gromad kulistych pokazaliśmy uczestnikom Saturna (sezon dobiega końca), Wenus, mgławice planetarne M51 i M27, galaktyki M81, M51 oraz M31 i gwizdy podwójne epsilon Lutni i Albireo. Razem z Łukaszem wygłosiliśmy również krótkie prelekcje na temat Wężownika i gromad kulistych (link do mojej prezentacji). Jedynym minusem pokazu były całe hordy żądnych krwi komarów ale nie stanowiło to jakiejś dużej trudności. Odniosłem wrażenie, że uczestnicy byli bardzo zadowoleni i wielu z nich zapowiedziało się na kolejny pokaz który planujemy w okolicach 20 lipca.

Powoli rozstawiamy sprzęt.

Mój serdeczny kolega Rafał z synem Wojtkiem przeglądają Uranię.

All hands - battlestations! Widać Wenus.

Co tam na Wenus?

Moja prelekcja.

Czyżbym połknął komara?

Ciekawe co tak dziwi Łukasza?
Niestety jest też zła wiadomość. Zdechł  mi montaż. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ kontroler silnika. Jutro odsyłam do serwisu. Dobrze, że jest 2 lata gwarancji. Ale na miesiąc bez montażu będę skazany na stare EQ3-2 i szerokie kadry. Szkoda :(

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz