poniedziałek, 20 maja 2013

Sesja 20130519 - Księżyc dla osłody.


Ostatnio mam jakiegoś pecha z obserwacjami DS'ów. Albo jestem w mieście albo idę na łatwiznę i jadąc na miejscówkę nie targam całego potrzebnego sprzętu, a później żałuje. Jeżeli już mam wszystko to okazuje si, że pojawiają się  znikąd cirrusy i z fotografowania DS nic nie wychodzi. Dla osłody postanowiłem wrócić do bardzo oklepanego tematu to znaczy Księżyca. Chciałem też porównać możliwości kamerek jakie posiadam właśnie w odniesieniu do tego obiektu. Drugim celem było przetestowanie i skalibrowanie guidingu oraz sterowników ASCOM we współpracy z programem Stellarium. Udało mi się to zrobić bardzo dobrze, choć były drobne problemy gdyż nie zauważyłem, że mam nową wersję Stelarium a starą wersję Stellarium Scope. Wgranie nowej wersji załatwiło sprawę. Jeżeli chodzi o test kamerek to muszę przyznać, ze w przypadku Księżyca QHY5 z filtrem IR-Cut i Barlowem x3 jest bez konkurencyjna.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz