poniedziałek, 6 maja 2013

Sesja 20130505 - Technikalia

Pod wieczór bardzo ładnie się rozpogodziło. Postanowiłem zatem poświęcić nieco czasu na przetestowanie nowego firmware do SynScana (pojawiła się wersja 3.35), tym bardziej, że przywrócono opcję Polar Alignement  (poprzednia wersja była do niczego). Przetestowałem kolejno 3 metody:

  1. Metoda klasyczna przy użyciu kąta godzinnego Polaris.
  2. Metoda SynScana.
  3. Metoda EQASCOM.
Wnioski są następujące:  Ponownie metoda proponowana przez Skywatcher'a w SynScanie jest do niczego. Niby jest wszystko jest w porządku ale rozjazd pozycji jest rzędu 1-2 stopni co jest niedopuszczalne. Metoda klasyczna dała mi dokładność rzędu 10-15 minut kątowych co jest wynikiem niezłym. Co ważniejsze jest ona najszybsza. Metoda EQASCOM  też jest obiecująca ale wymaga komputera. Do przetestowania mam jeszcze dwie metody: metoda zaproponowana przez Janusza Wilanda (WWW, WWW) oraz dedykowane oprogramowanie EQAlign.

Następnie postanowiłem przetestować kamerki internetowe, które posiadam, w charakterze kamer planetarnych. Poprzednie testy wskazywały, że kamerka MS HD Cinema doskonale współpracuje z SCT 6". Ale ja mam Newtona 6". Okazało się, że stara poczciwa kamerka Phillips SPC900NC z Barlowem x3 jest optymalna dla mojego teleskopu w kwestii avikowania planet. Muszę jeszcze przetestować to Księżycu.

Zdjęcia Saturna:

 2013-05-05 23:53:20 CEST
[Philips SPC 900NC PC Camera]
Frame Divisor=1
Resolution=640x480
Frame Rate (fps)=60,00
Colour Space / Compression=I420
Exposure=-4
Brightness=76
Contrast=44
Saturation=51
Gamma=16
ColorEnable=255
BacklightCompensation=0
Gain=23


2013-05-05 23:51:07 CEST

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz