sobota, 13 kwietnia 2013

Interstone 2013

Mając dzisiaj nieco wolnego czasu postanowiłem wybrać się na targi minerałów Interstone 2013, które są w Łodzi imprezą cykliczną odbywającą się wiosną i jesienią. Dawno temu chodziłem na te targi 2 razy w roku, jako, że interesowało nie troszkę kolekcjonowanie minerałów, których mały zbiór posiadam do dziś. Po co najmniej 3 letniej przerwie wybrałem się ponownie. Niestety muszę stwierdzić, że troszkę się zawiodłem. Impreza straciła prawie zupełnie swój charakter giełdy minerałów a stała się giełdą jubilerską. Typowych stoisk, gdzie można było kupić czy porozmawiać o minerałach czy meteorytach naliczyłem jakieś 5-6 sztuk :(  Reszta to biżuteria lepszej lub gorszej jakości oraz hurtowo sprzedawane produkty do jubilerki. Szkoda, ze Interstone z giełdy minerałów przeistacza się w targi jubilerskie. Ja w zasadzie nie mam tam czego szukać.
Kilka fotografi ze stoisk typowo mineraologicznych:

Meteoryt żelazny.

Okruch bolidu, który eksplodował nad Czelabińskiem w lutym.


Kolejny meteoryt żelazny. Ciekawa cena okazu :)

Agaty i cytryny.

Bogata kolekcja kryształów górskich.

Kolekcja hemetytów.

Nie byłbym sobą jakbym czegoś nie zakupił:

Spory hematyt.

Piryt.

Tu zaszalałem i kupiłem 30g żelazny meteoryt. Jest to fragment Campo del Cielo z Argentyny.
Żonce kupiłem kolczyki :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz