środa, 13 lutego 2013

"Wskaż Mu drogę do najpiękniejszej gwiazdy"

Paweł Maksym
Jak grom z jasnego nieba spadła dzisiaj wieczorem na mnie wiadomość, że odszedł mój kolega Paweł Maksym. Jeszcze nie mogę w pełni przyswoić tej wiadomości, jakoś do mnie nie dociera.
Pawła znałem osobiście od 2 lat, choć wcześniej wiedziałem kim jest i czym się zajmuje z for astronomicznych i Jego prywatnej strony internetowej, którą często odwiedzałem. Pierwszy raz spotkaliśmy się osobiście podczas I Pikniku Technicznego, gdzie na moją prośbę Paweł wygłosił wykład na temat astrofotografii.Był, (dziwnie pisać w czasie przeszłym) człowiekiem niezwykle pogodnym, otwartym i obdarzonym ogromną charyzmą i wiedzą. Później spotykaliśmy się wielokrotnie w obserwatorium w Bukowcu, którego założycielem był właśnie Paweł. Podczas rozmów snuliśmy plany dotyczące środowiska astroamatorów w Łodzi. Jeszcze 2 lutego rozmawialiśmy przez telefon w sprawie założenia odrębnego oddziału PTMA w Łodzi. Mieliśmy się spotkać w przyszłym tygodniu. Niestety Paweł odszedł a nasze plany nie zostaną zrealizowane bo będzie bardzo trudno znaleźć drugiego takiego człowieka z taką pasją. A, może właśnie na przekór te plany się urzeczywistnią. Bardzo bym tego chciał, choćby ze względu na Pamięć o Pawle.
Żegnaj Kolego, spoczywaj w pokoju wśród gwiazd.

Jedno z naszych spotkań w Bukowcu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz