niedziela, 1 lipca 2012

Sesja 20120629 - "widziałem orła cień"

Wreszcie się nieco przetarło. Po miesięcznym poście z przyjemnością wytaszczyłem sprzęt na przydomową działkę. Celem miał być Księżyc niemniej później okazało się, że nie ma to sensu z racji olbrzymich turbulencji termicznych w powietrzu. Dopiero po północy atmosfera uspokoiła się na tyle, że można było coś popatrzeć. Ale w tym czasie Księżyc schował mi się za domem. Nie zrażony postanowiłem porwać się z motyką na Słońce fotografując w mieście, nie modyfikowanym Canonem i bez filtrów mgławicę M16 "Orzeł". Wykonałem serię 25 zdjęć po 90s każde przy czułości ISO800. Dłuższe ekspozycje ulegały "przepaleniu". Efekt jaki jest taki jest. I tak cieszę się z pierwszej fotografii mgławicy.





Następnie raczej z ciekawości i dla treningu uwieczniłem ponownie gromadę kulistą M13.


Przy prawej krawędzi zdjęcia na dole widać niewielką mgiełkę. Jest to Galaktyka NGC6207 (11m8).

Ostatnim celem była gromada otwarta M11 "Dzika Kaczka" w Tarczy Sobieskiego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz