niedziela, 1 lipca 2012

Pokaz nieba w Bukowcu.

Ponieważ postanowiłem włączyć się aktywniej w działania związane z astronomią amatorską w regionie łódzkim udałem się z Piotrkiem na dzisiejszy pokaz nieba dla ludu do Bukowca, aby pomóc Pawłowi w prowadzeniu pokazu. Pokaz rozpoczął się nieco po 22:00. Niebo nie było dobre. Jakieś takie zamglone czy zakryte smogiem. Księżyc blisko pełni też nie ułatwiał zadania. Ostatecznie Księżyc stał się atrakcją tej wyjątkowo ciepłej czerwcowej nocy.


Księżyc stosunkowo szybko się "przejadł" ale ... ku mojemu zaskoczeniu zebrała się wokół mnie grupa osób w różnym wieku (od młodzieży do osób starszych) zarzucając mnie wręcz pytaniami z zakresu nowoczesnej fizyki i astrofizyki (np. efekt Hawkinga, ewolucja gwiazd, kwantowa teoria pola). Zaskoczyło mnie to bardzo i jednocześnie zbudowało. Super, że ludzie czytają o takich rzeczach i ich to interesuje. Ostatecznie musiałem zrobić mini-wykład dotyczący wspomnianych przeze mnie zagadnień. Mam nadzieję, że słuchacze byli zadowolenie i udało mi się wyjaśnić ich pytania. Zamierzam w związku z tym napisać cykl artykułów związanych z zagadnieniami nowoczesnej fizyki i astrofizyki, może Pawłowi się takie coś przyda :) Na zdjęciu profesor Leonard Susskind - fizyk, który mnie inspiruje i jest dla mnie wzorem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz