czwartek, 26 kwietnia 2012

Pierwsze światło z nowego setupu.


Okres niepogody przeminął. Dziś po miesiącu oczekiwania miałem szansę na przetestowanie nowego setupu do astrofotografii. Jak wiadomo mam już montaż HEQ5 Pro, dokupiłem jeszcze guidero-szukacz TS 80/328 f/4.1 do autoguidingu. Udało mi się go bezproblemowo zamontować, choć pojawił się problem gdyż próbowałem guidować kamerkami SPC900 oraz MS Lifecam Cinema i jest problem albo z uzyskaniem ostrości(bardzo prawdopodobne - mam chyba zbyt mały backfocus) lub czułością kamerki (mało prawdopodobne przy tej światłosile). Na ekranie nie widać żadnych gwiazdek choć wizualnie w TS są widoczne. Na razie się tym nie przejmuję bo i tak na dniach zamierzam kupić kamerkę guidującą QHY5v. Także na razie setup nie guiduje ale wszystko jest na dobrej drodze. W ramach testu możliwości fotograficznych zrobiłem dwa zdjęcia. Jedno to parka galaktyk w Wielkiej Niedźwiedzicy (M81 Galaktyka Bodego i M82) oraz zupełnie testowo M104 Sombrero. Wyniki są zachęcające biorąc pod uwagę LP w mojej okolicy. Zauważyłem też, że bez flatownicy się nie obędzie - rozpocząłem już projektowanie flatownicy made by DIY :).

M81/M82 SW150/750,HEQ5, Canon 550d unmod, ISO800, 15x120s, 5xdark, 5xbias, no flats

no i zupełnie na szybko i testowo - gwiazdki pojechane solidnie :( - M104.

M104 SW150/750,HEQ5, Canon 550d unmod, ISO800, 5x120s, no dark, no bias, no flats

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz