czwartek, 8 marca 2012

Sesja 20120302 i 20120303 - testy kamerki na Księżycu.

Wykorzystując dobrą pogodę postanowiłem przetestować na Księzycu możliwości nowej kamerki Microsoft LifeCam Cinema HD przerobionej do astrofotografii. Sprawdziłem różne konfiguracje soczewek Barlowa oraz ustawień w programie SharpCap, którym zgrywam klipy. Zauważyłem, że optymalna światłosiła przy tej kamerce wynosi w moim przypadku f/10. Wtedy obrazy są najostrzejsze i najbardziej szczegółowe. Niewątpliwie ma teżna to wpływ seeing. Niemniej przy światłosile f/15 obraz traci szczegółowość. W sumie dziwne. Ale biorąc wzór :

\[f_{min}=\frac{Z[mm]px[\mu m]}{0,275}\]
\[f=\frac{150[mm]3[\mu m]}{0,275}\approx 1600 mm\]

Oznacza to, że dla mojego teleskopu optymalna światłosiła będzie f/10. Dla SPC900NC było to f/20. Różnice wynikają z wielkości piksela matryc. Przykładowe uzyskane zdjęcia:

Sinus Irydium

Krater Kopernik

Więcej w albumie TUTAJ. Na koniec spróbowałem sił z Marsem. No, muszę przyznać, że dla małych teleskopów to wyzwanie. Niewiele w sumie widać ale jakiś postęp jest.

Mars 02.03.2012 21:15CET

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz