czwartek, 1 marca 2012

Sesja 20120229 - Wenus

Przed rozpoczęciem testów nowej kamerki postanowiłem po raz pierwszy skierować mój teleskop na Wenus. Wyglądała bardzo ładnie. Widoczna była doskonale jej faza. Wykorzystując starszą kamerkę SPC900NC uwieczniłem Gwiazdę Wieczorną.


Tak to wyglądało u mnie. Widok według USNO.

Dzisiejszy APOD prezentuje też ciekawe zdjęcie Wenus wykonane znacznie większym i lepszym sprzętem.


Ogólnie trzeba przyjąć, że do fotografowanie mniejszych planet (Mars, Wenus) konieczna jest duża ogniskowa i spore zwierciadło. Muszę się zastanowić, czy w przyszłości nie zakupić do planet Maka 150 bo mój Newton to raczej sprzęt typowy dla DS'ów.

4 komentarze:

  1. A dlaczego mak150 ? w fotografii liczy się apertura, nie konstrukcja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem, że apertura ma pierwszorzędne znaczenie. To oczywiste. Ale MAK 150 to w zasadzie wszystko na co mnie obecnie i w najbliższej przyszłości stać. Najlepszym rozwiązaniem byłoby chyba jakieś SCT rzędu 11" ale to kosztuje. Zastanawiam się czy jakiś refraktor nie byłby też dobry ale chyba nie - za sensowne pieniądze. No i rozmiary refraktora są dużo większe niż MAK czy SCT.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aha, można by pokombinować z większym Newtonem tak jakieś 8-12" ale jaki montaż to uciągnie. HEQ5 czy EQ6 wątpię. A takie Losemady oczywiście nie wchodzi w gr :)

    OdpowiedzUsuń
  4. HEQ5" Newtona 8" powinien do celów planetarych pociągnąć ;)

    OdpowiedzUsuń