środa, 30 listopada 2011

Sesja 2011112829 - Animowany Jowisz

Po ostatnim długim okresie astrofotograficznego postu udało mi się przeprowadzić obserwację Jowisza. Jako, że seeing mimo LP był dobry postanowiłem poświęcić sesję właśnie tej planecie. Po pierwsze udało mi się w końcu dobrać eksperymentalnie najlepsze parametry do fotografowania gazowego giganta i uzyskać serię zdjęć - najlepszych moim zdaniem jakie uzyskałem do tej pory i mogę uzyskać na moim obecnym sprzęcie typowo przeznaczonym do DS a nie do planet. Oto efekty:


Na zdjęciach widać nawet Wielką Czerwoną Plamę. Ponieważ materiału miałem sporo zrobiłem też animację rotacji Jowisza. Wykonałem serią zdjęć w ciągu ok. 50 minut co 5 minut. Wyraźnie widać jak szybko rotuje ta planeta. Trzeba to też uwzględniać przy długoczasowym filmowania.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz