wtorek, 10 maja 2011

Sesja S2011050910 czyli szerokie kąty.

Postanowiłem wykorzystać mój montaż SW EQ3-2 z napędem oraz własnej produkcji dovetail'a do wykonania eksperymentu z szerokokątną astrofotografią. W tym celu wykorzystałem DSLR Canon 550D oraz stary radziecki obiektyw Helios 44M 2/58mm. Całość posadziłem na montażu i do dzieła. Oto rezultat.
Lutnia i meteor.
Czarno-białe (w celu uszczegółowienia) zdjęcie przedstawia gwiazdozbiór Lutni. Z prawej strony złapał się też przelatujący meteor. (Canon 550D,Helios 44M/4,ISO1600, 1x30s). Niestety zauważam, że obiektyw posiada sporą aberrację sferyczną co objawia się tym, że gwiazdki mają wygląd komet na brzegach zdjęcia. Trzeba będzie użyć innego obiektywu.
M51(Wir)
Zdjęcie predstawia galaktykę M51 w Psach Gończych. Nie wygląda ona imponująca ale trzeba podkreślić, że zdjęcie zrobiono zwykłym obiektywem i to niskiej klasy (Canon 550D, Helios 44M/4,ISO1600,10x30s, obsóbka cyfrowa DSS oraz PS). Niemniej odniosłem dziwne uczucie gdy uświadomiłem sobie, że fotony które zarejestrowała moja matryca CCD zostały wyemitowane z tej galaktyki ponad 25 mln lat temu. Zdjęcie z teleskopu Hubble'a przedstawia się bardziej imponująco.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz