piątek, 13 maja 2011

Sesja 2011051112 - pierwszy DS

Sesję mogę uznać za bardzo udaną. Na początku popatrzyłem na Księżyc, który prezentował się w Hyperionie 21mm wspaniale. Następnie nieco po fotografowałem i przetestowałem kamerkę internetową SPC880 przerobioną do astrofotografii. Oto efekty:
Jednak głównym zadaniem było sfotografowanie galaktyki M104 "Sombrero" w gwizdozbiorze Panny. Dlaczego akurat ten obiekt? Ano mam do niego sentyment. Wiele lat temu w jakieś gazetce zobaczyłem zdjęcie tej galaktyki i było to jednym z impulsów do zainteresowania się astronomią. Obiekt jak dla początkującego dość trudny. Ale udało się. Oto rezultat:
SW 150/750, EQ3-2 drive, Canon 550d, ISO 1600, 20x20s
Moim celem jest osiągnięcie takiego efektu:
Może w przyszłym roku jak nieco udoskonalę umiejętności i sprzęt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz